Niet ingelogd (Login)

Vanilla 1.1.1 is een product van Lussumo. Meer Informatie: Documentatie, Community Support.

1.  permalink
    Lezenswaard:
    "Second Life-hype terecht maar om verkeerde reden"
    Quote:
    "De hype rond Second Life is echter volkomen terecht; alleen niet omdat al die bedrijven er in zitten. Het unieke van Second Life zit hem in twee aspecten die te weinig worden benoemd: Aan de ene kant het auteursrechtmodel dat ten grondslag ligt aan Second Life en aan de andere kant de onderliggende techniek. Het lijkt er sterk op dat Second Life door een grote groep opiniemakers niet begrepen wordt. Waarom gaat het constant over 'De ABN Amro of Adidas die hun eerste stappen zetten in Second Life'? Het is de gewone gebruiker die alle aandacht verdient, zij maken deze unieke virtuele wereld tot wat het is. Ook al is er geen persbericht uitgegaan, zij hebben de eerste stap al jaren geleden gezet."
    (De Nieuwe reporter is een degelijk Nederlands weblog over internetjournalistiek, een beetje zoals http://journalinks.be/ bij ons.
  2.  permalink

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Als de pers over SL bericht, dan gaat het over de "schandalen" (pedofilie, sex, ...) of over hoe je er "grof geld" mee kan verdienen.

Je kan er inderdaad geld mee verdienen, maar vergeet niet dat SL een "lage loon" land is. Echt rijk word je er niet van. Tenzij je er "agressieve technieken" op na houdt, zoals bepaalde spelers.

Voor de meeste onder ons denk ik dat het gewoon pure fun is. Mensen ontmoeten, babbeltje slaan, dingen samen doen, iets kleins proberen te bouwen, enz.

Voor mij is dit meer als genoeg als tijdverdrijf :-)

• CommentAuthortriss
    • CommentTimeFeb 23rd 2007
     permalink
    Eindelijk eens iemand die het hele fenomeen nuchter bekijkt... Hopelijk pikken meer media-mensen dit soort gedrag op :-) maar ja ,een artikel als dit biedt natuurlijk een pak minder sensatie...

Enige "minpuntjes" in dit artikel is het gebruik van het bekende "web 2.0 buzzword" (goed bekeken niet veel meer dan een andere media-hype ;-) ) en het technische gedeelte. Hoewel het waar is dat een grid uit aan elkaar gekoppelde servers bestaat, betekend dit niet dat het hele concept zomaar oneindig is... Het is geen kwestie van steeds maar nieuwe servers erbij hangen, aangezien de schaalbaarheid ook van andere vlakken afhangt... kijk maar naar de recente problemen met lag/inventory's...

Al met al toch een verfrissende wind in het sl-journalistieke landschap :-)
    • CommentAuthorGypsyChris
    • CommentTimeFeb 26th 2007
     permalink
    Ik sluit mij hier aan met deze opinies.
  3.  permalink
    Dat Second Life een hype is , weet bijna iedereen , geloof ik. Maar ja , je hebt altijd mensen die dat willen misbruiken ( voor seks toestanden en al de rest ). Maar ja , wat kan je daar tegen doen ? Niet veel, denk ik. Je hebt verschillende soorten mensen tegenwoordig.
  4.  permalink
    Mja spijtig genoeg als SL eens in het nieuws komt is het altijd over te wel pedofilie of over geld verdienen.

Voor mij is SL het nieuwe internet.
    De toekomst...volgens mij zal Sl nooit echt afsterven zoals andere online games.
    (die meestal na 6-8 jaar het gehad hebben en leegstromen)

Integendeel ik speel SL al 3 jaar en der zijn  nu meer mensen dan ooit.
    En der blijven derbij komen..SL blijft gewoon voort groeien.