1 tot 6 van 6
"Second Life-hype terecht maar om verkeerde reden"Quote:
"De hype rond Second Life is echter volkomen terecht; alleen niet omdat al die bedrijven er in zitten. Het unieke van Second Life zit hem in twee aspecten die te weinig worden benoemd: Aan de ene kant het auteursrechtmodel dat ten grondslag ligt aan Second Life en aan de andere kant de onderliggende techniek. Het lijkt er sterk op dat Second Life door een grote groep opiniemakers niet begrepen wordt. Waarom gaat het constant over 'De ABN Amro of Adidas die hun eerste stappen zetten in Second Life'? Het is de gewone gebruiker die alle aandacht verdient, zij maken deze unieke virtuele wereld tot wat het is. Ook al is er geen persbericht uitgegaan, zij hebben de eerste stap al jaren geleden gezet."(De Nieuwe reporter is een degelijk Nederlands weblog over internetjournalistiek, een beetje zoals http://journalinks.be/ bij ons.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Als de pers over SL bericht, dan gaat het over de "schandalen" (pedofilie, sex, ...) of over hoe je er "grof geld" mee kan verdienen.
Je kan er inderdaad geld mee verdienen, maar vergeet niet dat SL een "lage loon" land is. Echt rijk word je er niet van. Tenzij je er "agressieve technieken" op na houdt, zoals bepaalde spelers.
Voor de meeste onder ons denk ik dat het gewoon pure fun is. Mensen ontmoeten, babbeltje slaan, dingen samen doen, iets kleins proberen te bouwen, enz.
Voor mij is dit meer als genoeg als tijdverdrijf :-)
1 tot 6 van 6