music . first is een nieuw concept van RENOVATIO lucis en richt zich niet op het verenigen van virtuele clubs, maar juist de gangmakers: de DJ's en producers. Het concept music . first biedt een platform voor (beginnende) DJ's en producers om niet alleen kennis uit te wisselen, maar ook verder te ontwikkelen dankzij het kritische oor van mede DJ's en producers.
Het DJ zijn in de virtuele wereld van Second Life is een breed begrip. music . first richt zich voornamelijk op diegene die gebruikmaken van professioneel DJ apparatuur of software als Virtual DJ, Traktor en SAM Broadcaster. En producers die bijvoorbeeld software als Fruityloops en Ableton Live gebruiken. Op dit moment zijn de volgende muziekstijlen vertegenwoordigd: 70/80/90s, disco, dance (plus de daarbijhorende substijlen als house, italo, trance, techno, eurodance, vocal, enz.,.), funk, jpop en popular music.
Ben jij momenteel actief of wellicht in het verleden actief geweest als DJ en/of producer en lijkt het je leuk om bij te dragen aan het music . first concept? Laat hier een berichtje achter of neem inworld contact op met Cecille Enoch of Lucifer Hammerer ~
De motivatie achter het opzetten van music . first komt voort uit mijn grote interesse in muziek en DJ-en. Na verschillende evenementen als Dutch Dimension, Dance Valley, Innercity, Mysteryland, Latin Village en verschillende album launches en solo gigs van Tiësto te hebben afgelopen - begon ik toch steeds meer zin te krijgen om zelf te leren DJ-en. In de eerste instantie was het moeilijk om goede leermeesters te vinden. Echter dankzij de hulp van zeer talentvolle DJ's in Second Life ben ik inmiddels aardig op weg om een 'betere DJ' te worden.