Niet ingelogd (Login)

Vanilla 1.1.1 is een product van Lussumo. Meer Informatie: Documentatie, Community Support.

• CommentAuthorpingping
    • CommentTimeJun 20th 2007
     permalink

13.51  ik krijg een mail dat mijn pasword veranderd werd (ik weet van niks)

13.51 ik koop voor 100 usd op het sl

13.52 weer 100

13.53 weer 100

13.54 weer 100

13.55 weer 100

13.56 weer 100

13.57 weer 100

13.58 voor de laatste aankoop van 100 us dollar

Ik blokkeer zo snel mogelijk mijn credit card, doe aangifte bij de politie die van niets weet, second life kennen ze niet, credit card gebruik amper.

Ik bel naar Linden Lab : niemand  daar

Ik bel terug naar Linden Lab ; na 10 minuten aan de phone, alleen wat Amerikaanse brol en muziek, voor zulke issues is er niemand beshikbaar, try another try, dont call us, we ll call u,

thank u come again

Pingping is 800 usd dollar (600 euro) armer and who cares

1.  permalink
    Linden lab heeft gisteren een bericht gepost op zijn blog :

LL over een lindex probleem  :

We have reenabled Linden transactions from within the viewer.

However, PayPal is having issues processing LindeX transactions from the web. We are working with PayPal to resolve the issue.

Also, LindeX transactions using credit cards are slow, but the transactions should complete. If it doesn’t complete for some reason, please retry.

We apologize for the inconvenience, and hope to resolve these issues promptly.

Blijkbaar is het probleem nog niet opgelost , maar het gebeurt af en toe dat het een tijdje duurt voor men wordt uitbetaald. Het beste is om even te wachten als je ziet dat 1 transactie niet meteen lukt. Afwachten dus...

Over de mail met een nieuw paswoord , er zijn enkele dagen  problemen geweest met de logingegevens van gebruikers ... Linden lab zou het nu opgelost hebben.

groeten

•  
      CommentAuthorpieterr
     permalink
    Ik ben even niet mee...
    Iemand was achter je pswd geraakt en ging is Linden Dollars gaan kopen?

Dan zitten die L$ toch in je account?  Of heeft de gebruiker van je paswoord ook je avatar onder controle?  En is hij die Linden$ gaan uitdelen aan andere avatars?
    • CommentAuthorpingping
     permalink

heeft ze uiteraard doorgegeven aan ene abdelghani allen en jack maslow beide in de streek Bonga

Deze accounts zijn via search terug te vinden maar, wie weet ook misbruikt ....

• CommentAuthorpingping
     permalink

Het ergste is dat Linden daar eigelijk een hotline voor zou moeten hebben maar doen of hun neus bloed, wss tot de pers er op komt dan zullen ze verklaren alles te doen voor hun goede medewerking.

Wie zegt dat Linden niet verantwoordelijk is voor deze gegevens,
    wie sluit uit dat het een inside job is van iemand met bevoegdheden in de security

•  
      CommentAuthorBellaMarch
    • CommentTimeJun 25th 2007
     permalink
    Pingping,
    spijtig om zoiets te horen.
    Ik neem aan dat je de basisregels hebt toegepast :
    • hoofdletters, kleine letters en cijfers tegelijk (en minstens 8 chars) gebruiken in paswoord
    • je usernaam niet herbruiken in je paswoord
    • één paswoord per site (zelfde geld voor pincode betaalkaarten)
    • regelmatig je paswoorden veranderen
    800USD is véél geld. Ik  zou de kredietkaart gegevens enkel invullen als ik ze nodig zou hebben. Dan loop je enkel het risico van je lopende saldo te verliezen.

Hopelijk komt het nog goed voor je ...
    • CommentAuthorpingping
    • CommentTimeJun 28th 2007
     permalink

ik kan jouw paswoord ook  veranderen hoor ! das 2 minuten werk, ik hoef het jouwe niet te kennen, alleen een heel beetje research is nodig

Lees het volledige verhaal met bewijs op de vintfalken site

www.vintfalken.com

• CommentAuthorvintfalken
    • CommentTimeJun 28th 2007 gewijzigd
     permalink
    Direct link naar de post. Als het traag (of niet) zou laden, blame telenet. (probleem met verbinding naar het datacenter)

En op Nock's blog kan je screenshots van het traject en de vragen vinden, mochten jullie ons niet geloven over de knulligheid van Linden Labs hierin. Direct link naar de post op Nock's blog (en voor het leesgemak eventjes door google translate gehaald.)
    • CommentAuthorpingping
    • CommentTimeJun 30th 2007
     permalink

Guy,

I have issued a refund of the charges that were fraudulently placed on your account. We'll have the account returned to you, asap. We are responding to attacks like this as quickly as possible. Sorry for the trouble.

JP

LindenLab

eerste en enige reactie van Linden, wel een positieve natuurlijk ............  ps krijg ik nu de 600 euro terug die nooit weg waren ? ;-)

Maar geen woord over de fraude zelf

• CommentAuthorGypsyChris
    • CommentTimeJun 30th 2007
     permalink
    Iedereen, Er zijn nogal veel issues gaande betreffende de veiligheid van betalingen, paswoorden enz. In het algemeen koop men meer dan enkel L$ op internet. Men boekt al eens een vliegreis, koop al eens een boek, CD of wat dan ook. Omdat ik ergens in het hol van Pluto woon en niet altijd zin heb om ieder weekend naar "de grote stad" te gaan koop ik nogal vrij veel zaken op internet. Meestal producten of diensten die ik ken en niet op voorhand moet zien eer ik het aanschaf. Dit geheel ter zijde. Ik kan me moeilijk voorstellen dat België achter is op andere Europese landen wat de banken aan service aanbieden. De tip die ik zou willen geven aan mensen die vrij veel op internet kopen is naar jullie eigen bank stappen en een Visa of Master kaart aanvragen die je alleen voor internet gebruikt. En ja, zoals beschreven door Tusca, een virtuele Visa of Master kaart aanschaffen. Nogmaals, ik weet niet als dit product bestaat in België, maar het bestaat in verschillende landen waar ik de afgelopen 10 jaar heb gewoond, en die door je eigen bank wordt aangeboden. Dus onodig om dan een buitenlandse bank aan tespreken en dan ook zeer een paar dagen te wachten eer je het geld op je kaart ter beschikking hebt. Als je dan "Home banking" heeft, kan je de virtuele kaart een bedrag zetten en dan met die kaart op internet winkelen. Het voordeel is hier zeker, teminste als men daar geen al te grote sommen op zet, dan men jou niet kan financieel uitkleden indien er fraude zou zijn. Ook zijn er al vele banken die een SMS dienst aanbied. Iedere keer dat je een kaart (Debit Card zoals Bancontact in België, Credit Kaart) ergens gebruikt dat je een SMSje ontvangt. Dubbelcheck ook steeds de telefoonnummers van je Visa, Mastercard en Debit Card. Sommige banken hebben een andere telefoonnummer voor hun Visacards, en het is niet altijd dezeldfe nummer of fraude of een gestolen kaart aan te geven. Check ook de telefoonummers als je naar het buitenland gaat. Diegene die rijk zijn ofwel die een Corporate card hebben zoals het type American Express of Diners Club hebben meestal ook toegang om hun statements op internet op te roepen en kunnen dan ook onmiddelijk deze diensten opbellen indien er een "onbekende betaling" zijn gebeurd. Ook deze kaarten geven een SMS service. Verder, probeer zoveel mogelijk op één en dezelfde computer en internetlijn je internetaankopen te doen, dit kan ook als bewijs dienen dat je steeds vanhetzelfde IP adres je aankopen doet. voor Linden Lab zou ik liever zien dat ze hun website waar je kan inloggen en SL gescheiden zouden houden en dat je niet in SL enig geld zou kunnen aanschaffen. En dat je alleen maar op de website een order zou kunnen plaatsen om L$ te kopen. Dit zou heel wat security issues en fraude vermijden. Ook zou het malafiede bendes die in SL zouden kunnen opereren de kans ontnemen om met geld van de SL bewoners te gaan lopen.
  2.  permalink
    - Die 'gift credit card' heb ik in Belgie nog niet tegengekomen. Naar 't schijnt kan het wel via een Duitse bank dat ook een Belgisch rekeningnummer voorziet om te storten?  (was dat was Tusca zei, niet?)

- Je kan - dacht ik - ook via SLexchange Linden Dollars aankopen en die dan transferen. Nog niet uitgetest, maar het kan een alternatief zijn.

Alleszins, ik ben verontrust door 1. al de problemen met credit kaarten recentelijk en accounts die gehi-jacked werden en de plotslinge post van lindenlabs over sterke paswoorden en phishing.
  3.  permalink
    Ik heb daarnet in de auto zitten luisteren naar deze podcast over criminaliteit en online games: daar ging het o.a. over Trojans (soort van virus/malware) die specifiek op zoek zijn naar paswoorden voor Second Life/World of Warcraft.

Misschien was je pc geïnfecteerd Pingping?
    • CommentAuthorpingping
    • CommentTimeJul 9th 2007
     permalink

neen Pascal van Linden krijg je zomaar een nieuw pasword op het mail adres dat je zelf wil.

Makkelijk zat he ?

Maar er schijnt verandering in te zitten  Kijk even op de Vintfalken.com site daar zie je de volledige uitleg met bewijzen.

4.  permalink
    Yep, ik heb de opeenvolging van screenshots (nog) eens bekeken, en het gokken (of afleiden) van de antwoorden op één van de securityvragen lijkt een plausibele verklaring, maar eigenlijk kan je het niet weten, toch - of stond er in die mail via welke procedure het paswoord was veranderd?

Wel merkwaardig dat, éénmaal het password gereset, de dieven niet ook het ontvangend mailadres veranderd hebben - of misschien vonden ze dat niet de moeite niet waard gezien het een kwestie van minuten was...
    Anyway, je hebt ondertussen alles terug .
    • CommentAuthorpingping
    • CommentTimeJul 9th 2007
     permalink

Het stond niet in de mail : alleen je wachtwoord is veranderd stodn er.  Ik heb dan onmiddellijk mijn wachtwoord terug veranderd en pas later viel mijn frank (euro) : hoe deed ik dat ?  Ik kende het nieuwe wachtwoord niet dat zij hadden ingesteld maar ik kreeg het zomaar voor elkaar het terug te wijzigen.  Pas achteraf ben ik mij vragen gaan stellen : hoe deden zij dat en hoe deed ik dat !!??

Buiten de ene zin die je zag hoorde ik totaal niks van Linden.  Het feit dat ik mijn geld kon houden wijt ik aan het feit dat ik snel doorhad dat er iets niet klopte en ik onmiddellijk stopcard belde.

Misschien heeft Linden wel het nodige gedaan maar dan hebben ze er wel niet over gecommuniceerd en heden 9 juli nog steeds niks en mijn account is nog steeds geblockt; met al het geld dat er nog op stond en mijn volledige inventaris, lm, vriendenlijst en noem maar op.

Gelukkig lopen er op sl tal van mensen rond die mij steunen en iets toestoppen want op de account die ik nu nog heb (had er 3 lol) staat geen geld of zo. En ik kan niks kopen tot ik een ander manier van geld kopen vind dat ik durf te betrouwen

5.  permalink
    Als iemand geinteresseerd is in de update:

Er waren twee JIRA issues hierover (iemand van de teen grid en iemand van de main grid dat ze gepost had)

web 193: removed as duplicated
    web 192: geeft de volgende leuke error

ERROR

It seems that you have tried to perform an operation which you are not permitted to perform.

If you think this message is wrong, please consult your administrators about getting the necessary permissions.
    • CommentAuthorpingping
    • CommentTimeSep 14th 2007
     permalink

donderdag 13 september en Pingping is weer onder de levenden

alles opgelost, op het laatste was Garry Linden mijn contact en alles is snel en met de nodige communicatie verlopen

Pingping IS ALIVE AND KICKING (asses)

• CommentAuthoringrid
    • CommentTimeSep 14th 2007
     permalink
    WELKOM BACK PINGPING