Niet ingelogd (Login)

Vanilla 1.1.1 is een product van Lussumo. Meer Informatie: Documentatie, Community Support.

• CommentAuthorStarfellow
    • CommentTimeJun 19th 2007
     permalink
    Hoi, ik ben nieuw in SL. Is er een manier om Linden dollars te kopen zonder credit card (bv. via overschrijving?)
  1.  permalink

Ga eens kijken bij http://www.dutchx.nl. Voor zover ik hoor leveren die een goede service. En omdat internationale overschrijvingen gratis zijn, kan het niet echt een probleem zijn om geld naar hun over te schrijven en laten om te zetten naar Linden dollars.

Je kan die linden dollars dan gaan afhalen aan een pin-automaat inworld.

• CommentAuthorTutsa
    • CommentTimeJun 20th 2007
     permalink

Hey

Ik gebruik het systeem van Wirecard... Dit is een 'virtuele' mastercard. Je krijgt dus een rekeninggnummer met de numer van een mastercard aangekoppeld en alle andere gegevens die je nodig hebt.

Geld overschrijven naar een Belgisch rekeningnummer en een paar dagen later staat het op je mastercard...

Via de secondlife website kan je een mastercard aan je account koppelen en zo Lindendollars aankopen

Je kan tevens deze mastercard gebruiken om andere internetaankopen met de doen ook..

Wirecard wordt beheerd door een echte bank (ergens in Duitsland) dus is een zeer veilig systeem.

• CommentAuthorStarfellow
    • CommentTimeJun 27th 2007
     permalink

Broske,

DutchExchange werkt perfect! Maar het duurt wel een tijdje. Vorige woensdagavond bedrag overgeschreven (internationaal), woensdag stond het op mijn DutchX-rekening (een week dus), en zonet afgehaald aan een SL-ATM...

• CommentAuthorGypsyChris
    • CommentTimeJun 30th 2007
     permalink
    Iedereen, Er zijn nogal veel issues gaande betreffende de veiligheid van betalingen, paswoorden enz. In het algemeen koop men meer dan enkel L$ op internet. Men boekt al eens een vliegreis, koop al eens een boek, CD of wat dan ook. Omdat ik ergens in het hol van Pluto woon en niet altijd zin heb om ieder weekend naar "de grote stad" te gaan koop ik nogal vrij veel zaken op internet. Meestal producten of diensten die ik ken en niet op voorhand moet zien eer ik het aanschaf. Dit geheel ter zijde. Ik kan me moeilijk voorstellen dat België achter is op andere Europese landen wat de banken aan service aanbieden. De tip die ik zou willen geven aan mensen die vrij veel op internet kopen is naar jullie eigen bank stappen en een Visa of Master kaart aanvragen die je alleen voor internet gebruikt. En ja, zoals beschreven door Tusca, een virtuele Visa of Master kaart aanschaffen. Nogmaals, ik weet niet als dit product bestaat in België, maar het bestaat in verschillende landen waar ik de afgelopen 10 jaar heb gewoond, en die door je eigen bank wordt aangeboden. Dus onodig om dan een buitenlandse bank aan tespreken en dan ook zeer een paar dagen te wachten eer je het geld op je kaart ter beschikking hebt. Als je dan "Home banking" heeft, kan je de virtuele kaart een bedrag zetten en dan met die kaart op internet winkelen. Het voordeel is hier zeker, teminste als men daar geen al te grote sommen op zet, dan men jou niet kan financieel uitkleden indien er fraude zou zijn. Ook zijn er al vele banken die een SMS dienst aanbied. Iedere keer dat je een kaart (Debit Card zoals Bancontact in België, Credit Kaart) ergens gebruikt dat je een SMSje ontvangt. Dubbelcheck ook steeds de telefoonnummers van je Visa, Mastercard en Debit Card. Sommige banken hebben een andere telefoonnummer voor hun Visacards, en het is niet altijd dezeldfe nummer of fraude of een gestolen kaart aan te geven. Check ook de telefoonummers als je naar het buitenland gaat. Diegene die rijk zijn ofwel die een Corporate card hebben zoals het type American Express of Diners Club hebben meestal ook toegang om hun statements op internet op te roepen en kunnen dan ook onmiddelijk deze diensten opbellen indien er een "onbekende betaling" zijn gebeurd. Ook deze kaarten geven een SMS service. Verder, probeer zoveel mogelijk op één en dezelfde computer en internetlijn je internetaankopen te doen, dit kan ook als bewijs dienen dat je steeds vanhetzelfde IP adres je aankopen doet. voor Linden Lab zou ik liever zien dat ze hun website waar je kan inloggen en SL gescheiden zouden houden en dat je niet in SL enig geld zou kunnen aanschaffen. En dat je alleen maar op de website een order zou kunnen plaatsen om L$ te kopen. Dit zou heel wat security issues en fraude vermijden. Ook zou het malafiede bendes die in SL zouden kunnen opereren de kans ontnemen om met geld van de SL bewoners te gaan lopen.
    • CommentAuthorRudjes
    • CommentTimeAug 22nd 2007
     permalink

Ik bel regelmatig voor wat ld's.

Als je alles moet campen blijf je aan de grond.

Her en der staan automaten met een grote euro er op.

Kijk maar eens rond. Echt makkelijk  ;-)

• CommentAuthorsproet
    • CommentTimeNov 27th 2007
     permalink

Ik koop regelmatig Linden via DutchExchange.

Heb hier nog nooit problemen mee gehad. Heb altijd direct beschikking over mijn Linden.

• CommentAuthoringrid
    • CommentTimeDec 11th 2007
     permalink

Je kan ook een walliecard kopen daar kan je dan bij dutch exchange lindens mee kopen super makkelijk;

Die walliecard is te koop in de Hema winkelketen meerdere verkooppunten kan je vinden op de website van Dutch Exchange

en de Lindens staan direct op je dutch Exchange 

• CommentAuthorCeesW
    • CommentTimeJan 5th 2008
     permalink

Ik doe het gewoon met een Master of VISA card.

Net wat ik bij de hand heb.