Niet ingelogd (Login)

Vanilla 1.1.1 is een product van Lussumo. Meer Informatie: Documentatie, Community Support.

• CommentAuthorannsophie
    • CommentTimeApr 20th 2007
     permalink

Bella March maakt in een van haar posts melding van "een deftige Belgische sim" als basis voor een Belgische sl - gemeenschap.

Waaraan moet deze beantwoorden volgens de forumbezoekers ?

Wat is belangrijk en wat niet ?

• CommentAuthorZeb Wyler
     permalink

In de eerste plaats denk ik dan aan deftige structures, en geen 'gedrochten' zoals dit...

• CommentAuthorvintfalken
     permalink
    Eentje waar je minstens op één plaats objecten kan rezzen en liefst nog een sandbox hebt (voor alle hobo-Belgjes), een damage enabled hoekje en overal push restriction. ;)
  1.  permalink
    Hallo AnnSophie,

De vacatures die ik terugvond op SecondLifeCrew waren een beetje de aanleiding tot mijn (veel te lange) post over hoe men kan of moet omgaan met vrijwilligers in een project op Second Life (of op het web bij communityprojecten, er is eigenlijk geen verschil denk ik).

Neem bv:

Clubmanager: 

Iemand die de volledige verantwoordelijkheid op zich kan nemen om een club te leiden. Dit wil zeggen op regelmatige basis events organiseren en alles onder controle hebben. Deze persoon moet vanzelfsprekend zeer regelmatig aanwezig zijn op Second Life. De uitbater van de club krijgt een gebouw ter beschikking met alles wat hij nodig heeft.

Zo iemand kan misschien heel veel tijd en energie steken in het uitbouwen van zijn club, maar wat krijgt hij daarvoor in ruil?   Medebeslissingsschap?    Worden er op voorhand afspraken gemaakt die bekend zijn bij iedereen, een soort van vrijwiligersovereenkomst?  Wat bij conflicten?  Beslist de sim-eigenaar dan volledig autonoom of is er een procedure?

Hoe kan vrijwilligers dus een veilig gevoel geven om in te stappen in een project zonder de angst dat ze zich nadien bekocht voelen?

• CommentAuthorannsophie
     permalink
    "Zo iemand kan misschien heel veel tijd en energie steken in het uitbouwen van zijn club, maar wat krijgt hij daarvoor in ruil?   Medebeslissingsschap?    Worden er op voorhand afspraken gemaakt die bekend zijn bij iedereen, een soort van vrijwiligersovereenkomst?  Wat bij conflicten?  Beslist de sim-eigenaar dan volledig autonoom of is er een procedure?

Hoe kan vrijwilligers dus een veilig gevoel geven om in te stappen in een project zonder de angst dat ze zich nadien bekocht voelen?"

Binnen bepaalde af te spreken krijtlijnen krijgt hij niet alleen medebeslissingsschap over zijn club, maar de volledige beslissingsbevoegdheid. Er worden dus inderdaad afspraken gemaakt. Bij conflicten moeten twee volwassen mensen aan tafel kunnen zitten naar mijn mening. Maar een sluitend antwoord op je vraag is nooit mogelijk denk ik. Het blijft - langs beide kanten overigens - toch wel wat een kwestie van vertrouwen.